Cлово "FRIEND"


А Б В Г Д Е Ж З И Й К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Поиск  
1. * * * (On the blooming lilac bushes)
Входимость: 1. Размер: 2кб.
2. Prayer
Входимость: 1. Размер: 2кб.
3. Цивьян Т. В.: Заметки к дешифровке "Поэмы без героя"
Входимость: 1. Размер: 74кб.
4. * * * (Did not scold me, did not praise me)
Входимость: 1. Размер: 2кб.
5. * * * (Yes, I had loved them, those meetings of the nights)
Входимость: 1. Размер: 2кб.
6. * * * (Yellow and fresh are the lanterns)
Входимость: 1. Размер: 2кб.
7. * * * (Every evening I receive)
Входимость: 1. Размер: 2кб.
8. * * * (I was born not late and not early)
Входимость: 1. Размер: 2кб.
9. * * * (I myself have freely chosen)
Входимость: 1. Размер: 2кб.

Примерный текст на первых найденных страницах

1. * * * (On the blooming lilac bushes)
Входимость: 1. Размер: 2кб.
Часть текста: On the blooming lilac bushes Sky is sowing the light rain. Beats with wings upon the window The white, the white Spirits' day. For a friend to be returning From the sea - especial hour. I am dreaming of the far shore, Of the stone, sand and tower. I will enter, meeting light, On the top of one of these towers. In the land of swamps and fields There are in memory no towers. Only I will sit on the porch, There, where dense shadows lay. Help me in my fright, at last, The white, the white Spirits' day.
2. Prayer
Входимость: 1. Размер: 2кб.
Часть текста: Give me bitter years in malady Breathlessness, sleeplessness, fever, Both a friend and a child and mysterious Gift take away forever - Thus I pray after your liturgy After many exhausting days, That the cloud over dark Russia Become cloud in the glory of rays.
3. Цивьян Т. В.: Заметки к дешифровке "Поэмы без героя"
Входимость: 1. Размер: 74кб.
Часть текста: доходящих до противоположности (при необязательности инварианта). В аспекте восприятия, по аналогии с грамматикой говорящего и грамматикой слушающего 2 , в любом произведении можно выделить по крайней мере два полюса -авторский и читательский. В идеале, вариант анализа, осуществленный слушающим (зд. читателем), должен быть адекватен варианту синтеза, осуществленного говорящим (зд. автором). В современной литературе (в частности, в поэзии) нередко игра сознательно строится именно на возможности несоответствия между синтезом и анализом, что в прежнее время рассматривалось как существенный дефект произведения или его читателя 3 . Здесь при разборе одного поэтического текста производится попытка привести в соответствие уровень автора (синтез) с уровнем читателя (анализ). Хотя в принципе для этой цели можно использовать любой художественный текст, "Поэма без героя" А. Ахматовой 4 выбрана не случайно: она представляет собой почти образец намеренного умножения уровней понимания, когда синтез строится таким образом, чтобы максимально затруднить анализ, обеспечив тексту вариантные семантические интерпретации. Ахматова...
4. * * * (Did not scold me, did not praise me)
Входимость: 1. Размер: 2кб.
Часть текста: Did not scold me, did not praise me, Like friends and like enemies. Only left his soul to me And then said, "Now keep in peace." And one thing worries me so: If this moment he will die, God's archangel will come to me For his soul from the sky. How then will I hide her so, How to hide it from God's eyes? She, the soul, that cries and sings so Must be in His paradise.
5. * * * (Yes, I had loved them, those meetings of the nights)
Входимость: 1. Размер: 2кб.
Часть текста: Yes, I had loved them, those meetings of the nights - Upon small table a glass filled with ice, Above black coffee thick and smelly steam, From the red heater heavy winter heat, The stinging mirth of literary parable And first look of the friend, helpless and terrible.

© 2000- NIV