Cлово "SEEM"


А Б В Г Д Е Ж З И Й К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Поиск  
1. * * * (It seems as though the voice of man)
Входимость: 2.
2. * * * (How spacious are these squares)
Входимость: 1.
3. * * * (The first ray - as the blessing of the Lord)
Входимость: 1.
4. Anna Akhmatova. White Flock
Входимость: 1.
5. Цивьян Т. В.: Заметки к дешифровке "Поэмы без героя"
Входимость: 1.
6. * * * (We noiselessly walked through the house)
Входимость: 1.
7. * * * (He was jealous, fearful and tender)
Входимость: 1.
8. Ахвердян Г. Р.: О стихотворении Анны Ахматовой "Отрывок"
Входимость: 1.
9. Стихотворения
Входимость: 1.
10. White House
Входимость: 1.
11. * * * (When with a strong but tired hand)
Входимость: 1.

Примерный текст на первых найденных страницах

1. * * * (It seems as though the voice of man)
Входимость: 2. Размер: 2кб.
Часть текста: It seems as though the voice of man Will never sound in this place, But only wind from age of stone Is knocking on black gates. It seems to me that I alone Have kept good health under this sky, Because of this, that first I sought To drink the deadly wine.
2. * * * (How spacious are these squares)
Входимость: 1. Размер: 2кб.
Часть текста: How spacious are these squares, How resonant bridges and stark! Heavy, peaceful, and starless Is the covering of the dark. And we walk on the fresh snow As if we were mortal people. That we are together this hour Unseparable - is it not a miracle? The knees go unwittingly weaker It seems there's no air - so long! You are my life's only blessing, You are the sun of my song. Now the dark buildings are stirring And I'll fall on earth as they shake - Inside of my village garden I do not fear to awake.
3. * * * (The first ray - as the blessing of the Lord)
Входимость: 1. Размер: 2кб.
Часть текста: The first ray - as the blessing of the Lord - Across the face of the beloved did creep, Who, sleeping, went a little pale, And then again more tightly went to sleep. It seemed that warmth of ray of sun Appeared to him just like a kiss... And long with these my lips I have not touched The tan strong shoulder or the dear lips. And now, the deceased spirits in my long Disconsolate wandering along the way, I am now flying toward him as a song And I caress him with a morning ray.
4. Anna Akhmatova. White Flock
Входимость: 1. Размер: 10кб.
Часть текста: * * * (Before the spring arrives there are such days) * * * (Best for me loudly the gaming-poems to say) * * * (Black road wove ahead of me) * * * (Bow of moon I see, I see) * * * (City vanished, the last house's window) * * * (Did for this, and for this only) * * * (Did not scold me, did not praise me) * * * (Divine angel, who betrothed us) * * * (Every evening I receive) * * * (From memory of you I will remove that day) * * * (God is unkind to gardeners and reapers) * * * (Has my fate really been so altered) * * * (He walked over fields and over village) * * * (He was jealous, fearful and tender) * * * (How can you look at Nieva) * * * (How I love, how I loved to stare) * * * (How often did I curse) * * * (How spacious are these squares) * * * (I came over to the pine forest) * * * (I do not count mortal days) * * * (I dream less of him, dear God be gloried) * * * (I have ceased and desisted from smiling) * * * (I have visions of hilly Pavlovsk) * * * (I know, that you are my reward) * * * (I myself have freely...
5. Цивьян Т. В.: Заметки к дешифровке "Поэмы без героя"
Входимость: 1. Размер: 74кб.
Часть текста: говорящим (зд. автором). В современной литературе (в частности, в поэзии) нередко игра сознательно строится именно на возможности несоответствия между синтезом и анализом, что в прежнее время рассматривалось как существенный дефект произведения или его читателя 3 . Здесь при разборе одного поэтического текста производится попытка привести в соответствие уровень автора (синтез) с уровнем читателя (анализ). Хотя в принципе для этой цели можно использовать любой художественный текст, "Поэма без героя" А. Ахматовой 4 выбрана не случайно: она представляет собой почти образец намеренного умножения уровней понимания, когда синтез строится таким образом, чтобы максимально затруднить анализ, обеспечив тексту вариантные семантические интерпретации. Ахматова зашифровывает авторский уровень, сбивая читателя ложными указаниями, псевдо-комментариями и пр. Но, задавая загадки без разгадок, Ахматова прилагает особые усилия к тому, чтобы читатель ощущал семантическую многоплановость поэмы и стремился к ее разрешению. Ахматова как будто боится, что поэму "поймут" слишком поверхностно и буквально, и почти навязывает читателю задачу, близкую к дешифровке (при этом "истинная" интерпретация остается неизвестной). Сочетанию этих двух приемов - зашифровки и побуждения к дешифровке - и обязана поэма своей читательской репутацией: она считается "непонятной" и во всяком случае требующей объяснений. Примечательно, что существующие - и теперь уже...

© 2000- NIV